Blogolj!

Nem Lázár a hülye

A Miniszterelnökséget vezető miniszter tegnap este a választókerület országgyűlési képviselőjeként közleményt adott ki, amellyel számháborúba keveredett. A kérdés az, hogy kikkel. Saját minisztertársával? Az állami vasúttársasággal? Egy Botka-párti, egykoron szebb napokat megélő napilappal (Délmagyarország)? Vagy éppenséggel a projektben súlyos milliárdokkal érintett Stadler céggel?

Valójában mindegyikkel.

Megy a minősítés jobbra-balra (az index előszeretettel rúg bele – lekomolytalanozva – a miniszterbe a szerelvénygyártó cég háta mögé bújva…), a Délmadár meg hirtelen önérzetes lesz, mintha nem ők dicsőítették volna egy SZT-tiszt felhasználásával a megyei diktátor Komócsin elvtársat halála apropóján. Közben a tények elsikkadnak.

Például az, hogy „Cui prodest?” mindez, azaz kinek az érdeke?

Lázáré biztosan nem (és gyanítható Botkáé sem ez esetben). A két, egymással versengő város között napi szinten tízezres az ingázók száma, azaz egy ilyen környezetbarát megoldás mindkét félnek jó. Win-win. Lázár nem is mulasztja el mindezt hangsúlyozni lakossági fórumain (ő ugyanis tart ilyet…). Ugyanakkor úgy tudjuk – bár még sehol sem olvashattuk hivatalos formában –, hogy a vasúttársaság tartja magát ahhoz, hogy a MÁV-START a vonatkozó jogszabályok betartásával és megfelelő gondossággal járt el a tram-train beszerzés előkészítésekor. Mindez nyilván azt is jelenti, hogy figyelembe vették a megváltozott piaci körülményeket és infrastrukturális kereteket. S gondoljuk, erről felettes szervüket, a Seszták Miklós vezette NFM-et is tájékoztatták, már csak azért is, mert a MÁV-START főnök Csépke András igencsak régről ismeri a kisvárdai minisztert… Ráadásul jóváhagyás nélkül még csak elindítani sem tudják a beszerzést, azaz őket kihagyhatjuk a felelősök köréből.

De miért hallgat az NFM?

És miért nem kommunikál a MÁV? (Bár a kettő talán összefügg, mert fura módon a MÁV mindig érthetetlenül későn reagál a legegyszerűbb dolgokra is, amelyre nyilván van a tarsolyukban prompt, és igaz válasz. Netán létezne egy sajátos rendszer szerint a fejlesztési minisztérium jóváhagyása nélkül nem mehet ki semmi és nem nyilatkozhatnak? Ki tudja.).

Lázárt hülyének nézni és/vagy belőle hülyét csinálni nagy bátorságra vall. Annál komolyabb ember ő, mintsem hogy élete egyik legnagyobb projektjének bedőléséről csak úgy ukkmukkfuk közleményt írogasson a nélkül, hogy ne tájékozódott volna előtte. Márpedig nyilván tudja azt, amit most már mi is látunk, hogy a tram-train drágább lett. Mondhatni: jóval drágább lett. A kérdés az: miért?

És jó lenne, ha nem (ÉFK) IKOP számok mögé bújva jönne a magyarázat, hanem olyan végtelenül egyszerű és érthető mondatokkal, mint: Állítsuk meg Brüsszelt!

Akkor talán kiderül, hogy tényleg hoppon maradnak-e az ingázó hódmezővásárhelyiek és szegediek.

https://aktualis.blogstar.hu/./pages/aktualis/contents/blog/37571/pics/lead_800x600.jpg
Délmagyarország,Lázár János,MÁV-START,Seszták Miklós,Stadler,tram-train
 

Kapcsolódó blogbejegyzések

Hozzászólások

Hasonló bejegyzések a témában

115 darab modern villanymozdonyt állít forgalomba a MÁV 2022-ben

2020.01.14. 16:35
A főváros és a megyeszékhelyek összeköttetését biztosító vasúti közlekedés szolgáltatási színvonalát emelését szolgáló mozdonyok megvásárlására …

Lázár: gyűlöletkampányt könnyebb szervezni, mint otthonteremtési támogatást kialakítani

2020.01.05. 20:00
Az országgyűlési képviselő szerint a Fidesz komoly bizalomvesztést szenvedett el országosan: legfőbb ideje, hogy a …

Grezsa István elindul Hódmezővásárhely polgármesteri címéért

2019.07.08. 15:35
Önálló jelöltként harcba száll Grezsa István Hódmezővásárhely polgármesterségéért. Az önkormányzati képviselő, miniszteri biztos ezt ma délután …

Lázár János: a magyarság az erős nemzetállamokban érdekelt

2019.05.20. 08:00
A május 26-i EP-választás sorsdöntő jelentőségű, hiszen irányt mutat Európának – véli Lázár János. Az országgyűlési képviselő szerin a liberális mainstream …

Válogatott csapattal tör az európai elitbe Mezőhegyes

2018.12.06. 18:45
Mások mellett Lázár Vilmos tizenkétszeres fogathajtó világbajnok, CBA-vezér, Csányi Attila, a Bonafarm vezérigazgatója és Czakó Borbála korábbi londoni nagykövet is szerepet vállal …

Lázár János: Márki-Zay azzal álmodik, hogy ő lesz Orbán kihívója

2018.11.11. 18:00
A történelmi Alföld fejlesztéséért dolgozik a térség országgyűlési képviselője, aki szerint a hódmezővásárhelyi városvezetést ma politikai önzés …

Lázár kormánybiztosként irányítja a tram-train mintaprojektet

2018.11.06. 05:30
A miniszterelnök megbízásából koordinálja a Hódmezővásárhely–Szeged tram-train mintaprojekt végrehajtását és a regionális jelentőségű, határon …

Trócsányi: Az önbizalom terén példát vehetnénk a franciáktól

2018.10.09. 19:40
Az igazságügyi miniszter Lázár János országgyűlési képviselővel mutatta be Hódmezővásárhelyen a Párizsi Napló, avagy ami a nagyköveti jelentésekből …

Lázár János lett a mezőhegyesi ménesbirtok kormánybiztosa

2018.09.26. 06:20
Az országgyűlési képviselő munkájára kiemelten számít Orbán Viktor miniszterelnök: Lázár János október 1-jétől kormánybiztosként koordinálja a mezőhegyesi nemzeti …

A gyűlölet hatalma igazgat Hódmezővásárhelyen?

2018.08.26. 11:00
Komoly hátrány érte a várost a polgármesteri hivatal szétzüllesztésével – véli Korsós Ágnes. A Márki-Zay Péter által felmentett címzetes főjegyző félévnyi hallgatás után arról is …

Ezeket a cikkeket olvastad már?