Blogolj!

Keddtől új időszámítás az e-ügyintézésben

Korunk embere számára természetes, hogy a bankokkal, távközlési és más piaci szolgáltatókkal elektronikus formában, közérthető, egyszerű, modern felületeken kommunikáljon. Az ügyfelek joggal várják el, hogy az állam is biztosítsa számukra a gyors és kényelmes online ügyintézés lehetőségét, illetve a más online platformokon már megszokott ergonómiát. Erre az igényre ad megfelelő választ 2018. január 2-tól a hazai e-ügyintézés új kiindulópontjának szánt személyre szabható ügyintézési felület – áll a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. tájékoztatójában.

2018. január 2-tól új ügyintézési felületet használhatnak az állampolgárok és a gazdálkodó szervezetek. A hazai elektronikus ügyintézés történetében mérföldkőnek számító fejlesztés során olyan e-közigazgatási, e-ügyintézési platformot kívántak létrehozni, amely követi a kor trendjeit, letisztult arculattal, komoly informatikai tudás nélkül is használható módon, közérthető tartalommal jelenik meg és a modern piaci szolgáltatóknál megszokott felhasználói élményt nyújtja a közigazgatási ügyeket intézők számára. Az asztali számítógépeken és mobil eszközökön egyaránt elérhető felület januártól a hazai elektronikus ügyintézés központi belépési pontjaként fog működni. Az ügyintézési felületre elsőként csak ügyfélkapus azonosítással, a jövőben azonban többféle azonosítási mód közül választva lehet majd belépni (eSzemélyi, telefonos azonosítási kód).

Digitális evolúció: sorban érkeznek az új e-szolgáltatások

Az új felület nem pusztán egy könnyen áttekinthető, vonzó ügyintézési platform lesz, hanem az eközigazgatási portálokat és szolgáltatásokat összefogó komplex keretrendszer, amelyre az e-ügyintézési szolgáltatók tudják kihelyezni saját szolgáltatásaikat. Az új felület 2018. január 2-től pilot-jelleggel lesz elérhető, ezért az indulást követő hetekben az első tapasztalatok, a tesztek és a felhasználói visszajelzések alapján elvégzik a rendszer finomhangolását. A platform kialakítása tehát egyfajta evolúciós folyamatnak tekinthető, melynek eredményenként az új felületen január elejétől kezdve újabb és újabb elektronikus szolgáltatások érhetőek majd el, így a különböző élethelyzetekhez köthető ügytípusok százait lehet majd teljesen elektronikusan intézni.

Az új platform év eleji indulását követően az ügyintézés eddig megszokott felülete, a magyarorszag.hu portál változatlanul elérhető és használható lesz. A párhuzamosságot addig tartják fent, míg az új eügyintézési platform elérhetősége, szolgáltatásai és funkciói a felhasználók szélesebb körében ismertté nem válnak.

E-ügyintézés biztonságosan

Az új platform fejlesztése során kiemelt hangsúlyt kapott az informatikai biztonság, amelyet a jogszabályoknak megfelelően és jövőbe mutató technológiák alkalmazásával alakítottak ki. Ennek köszönhetően a felhasználók biztonságosan kényelmesebben és gyorsabban intézhetik majd ügyeiket.

ePapír – a sokoldalú ügyintézési megoldás

Az új felület kialakításakor azokra is gondoltak, akiknek kevesebb rutinjuk van az informatikai eszközök és alkalmazások használatában: nekik szól az ingyenes, hitelesített üzenetküldő szolgáltatás, az ePapír. Segítségével a felhasználók elektronikus úton léphetnek kapcsolatba azokkal az e-ügyintézést biztosító hazai szervezetekkel vagy hivatalokkal, amelyek csatlakoztak az ePapír rendszerhez.

Az ePapír egy könnyen használható alkalmazás, amely elektronikus úton összeköti az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott hivatalokkal, intézményekkel. Az alkalmazás egyszerűsíti az ügyintézést, gyakorlatilag egy biztonságos e-mail szolgáltatásra hasonlít, amely segítségével az állampolgárok biztosak lehetnek abban, hogy a beadványuk célt ért, ugyanakkor az ügy elintézéséhez szükséges iratokat hitelesítve is csatolhatják a levelükhöz. Az üzenetek sikeres elküldéséről a rendszer feladási igazolást küld a személyes Ügyfélkapuhoz tartozó postafiókba, úgy mintha a hagyományos, papír alapú ügyintézés során tértivevénnyel adnánk postára a dokumentumokat.

Cégkapu – a céges „Ügyfélkapu”

Az elektronikus ügyintézési szolgáltatások elérhetősége 2018 elejétől nem csak a természetes személyek részére lesz biztosított, mivel az Ügyfélkapu analógiájára kialakított, azonban kétirányú kommunikációt is lehetővé tevő Cégkapu szolgáltatást a jogszabályban nevesített szervezetek kötelezően vehetik majd igénybe. A személyre szabható ügyintézési felület a gazdálkodó szervezetek képviselői számára ugyancsak megoldást jelent majd az online ügyintézés során. A januártól kötelező Cégkapu szolgáltatásra 2017. december 31-ig szankciók nélkül regisztrálhatnak azok a gazdálkodó szervezetek, akik eddig még nem tették meg.

https://aktualis.blogstar.hu/./pages/aktualis/contents/blog/46591/pics/lead_800x600.jpg
digitalizáció,e-közigazgatás,e-ügyintézés,ügyfélkapu

Hozzászólások

Hasonló bejegyzések a témában

Az MKB banktörténelmet írt Magyarországon

2018.07.18. 18:40
A pénzintézet az országban elsőként állt át digitális és nyílt banki működésre. Balog Ádám, az MKB Bank vezérigazgatója szerint a jövő másképp elképzelhetetlen lenne számukra.

A rendőrség beszállt az internetbe!

2018.01.03. 08:55
Aminek mi csak örülhetünk: 2018. január 1-től elektronikusan is intézhetjük ügyeinket!

Ezeket a cikkeket olvastad már?