Blogolj!

Nincs előrelépés a fuvarozók kiküldetéseinek ügyében

Az európai bizottsági javaslatcsomag elfogadása súlyos következményekkel járhat nemcsak az ágazat, hanem az Európai Unió gazdasági versenyképessége szempontjából és az alapszabadságok korlátozása miatt is.

„Az unió fejlett tagállamai elfordulnak Európa alapértékeitől, amennyiben érdekük úgy kívánja. A Mobilitási Csomag bürokratikus szabályokkal kedvezőtlen helyzetbe hozza a magyar fuvarozókat, vállalkozókat, és általában a kelet-európai tagállamok munkavállalóit Európában, növeli a szállítási költségeket, és rontja az unió versenyképességét”

– mondta el György László gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár a Közlekedési Tanács ülésén, 2018. június 7-én, Luxembourgban.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleménye úgy folytatódik: az Európai Parlament május végén fogadta el a kiküldött munkavállalókra vonatkozó uniós szabályozás módosítását. Az új előírások azonban nem érintik a fuvarozói szektort, amelyre a Mobilitási Csomagban rögzíthetnek majd külön szabályokat. Az Európai Bizottság szabályozási kezdeményezése a közúti áru- és személyszállítás szakmagyakorlására vonatkozó, és a szektorban tevékenykedő munkavállalók szociális jogait és biztonságát célzó jogalkotási javaslatokat is tartalmaz. A tervezet az uniós belső közúti áruszállítási piac széttöredezettségéhez vezető hiányosságokat igyekszik kezelni.

Magyarország a kezdetektől szakmai alapokon nyugvó megállapodás elérését sürgeti, amely a fuvarozók érdekvédelmét szem előtt tartva egyensúlyt teremt a szolgáltatásnyújtás szabadsága, az áruk szabad áramlásának biztosítása és a munkavállalók szociális védelme között.

György László kifejtette, hogy a bizottsági javaslatcsomag elfogadása súlyos következményekkel járhat nemcsak az ágazat, hanem az Európai Unió gazdasági versenyképessége szempontjából és az alapszabadságok korlátozása miatt is. A közúti közlekedési szektor vállalkozásait sújtó többletkiadások és aránytalan adminisztratív terhek végső soron a fogyasztókra háruló költségnövekedéshez vezethetnek.

„A Mobilitási Csomag az európai munkavállalók védelmébe csomagolt protekcionista intézkedés. Amikor az volt az érdeke Nyugat-Európának, hogy feltörje a vasfüggöny mögül szabaduló országok piacait, akkor az európai közös piac négy szabadság elvére hivatkozva a tőkeerős és piacképes termékeket gyártó nyugati tagállamokkal egy szabadkereskedelmi övezetbe kényszerítette a fejletlenebb keleti országokat, ezt az uniós csatlakozás előfeltételeként szabva. A későbbi fejlesztési forrásokért cserébe Magyarországnak is vállalnia kellett a piacnyitást, ami az 1990-es években a hazai ipar és foglalkoztatás összeomlásához vezetett. Most, hogy a munkaerő és a szolgáltatások szabad áramlása végre Kelet-Európa munkavállalói számára is előnyös lehet, a nyugati tagállamok szembemennek a korábban ránk kényszerített elveikkel, és korlátozni kívánják a gazdasági szabadságjogokat. A tervezett lépések az európai szállítmányozási piac átstrukturálódásához vezetnek, amelynek eredményeképpen a szállítmányozás tőkejövedelmei nagyobb arányban keletkeznek majd a nyugati tagállamokban, a munkaerőhiánnyal küzdő szállítmányozási piacon pedig még több kelet-európai munkavállaló lesz kénytelen a családjától elszakítva nyugaton dolgozni, vagyis a kezdeményezés szociális célja is a visszájára fordul”

– tette hozzá az államtitkár.

A tanácsülésen elhangzott, hogy Svédország rendezi meg az autonóm és összekapcsolt járművekről szóló harmadik magas szintű találkozót 2018. június 18-19-én, Göteborgban. Magyarország támogatja a tagállamok, a Bizottság és az európai gépkocsigyártók közös erőfeszítéseit, így egyebek mellett létrehozza Közép-Európa legkorszerűbb autóipari tesztpályáját Zalaegerszegen. A tavaly május óta zajló beruházás már az oválpálya építésénél tart.

A visegrádi országok delegációinak megbeszélésén a szlovák fél bemutatta a 2018 júliusában kezdődő V4 elnökségi évének programját. Az autonóm és összekapcsolt járművek területén már idén októberben szakértői ülés várható, ahogy folytatódik a Budapest, Pozsony, Prága és Varsó közötti nagysebességű vasútvonal előkészítését célzó magyar kezdeményezés további egyeztetése is.

https://aktualis.blogstar.hu/./pages/aktualis/contents/blog/53810/pics/lead_800x600.jpg
EU,Európai Bizottság,fuvarozás
 

Hozzászólások

Hasonló bejegyzések a témában

Egyre jobban kóstolgatják a migránsok a magyar határt

2020.05.28. 03:50
A járványveszély lecsengésével újra fokozódik a nyomás.

Az EU csődje: válságkezelésből elégtelen!

2020.05.12. 04:40
A Magyarország elleni boszorkányüldözés a jól megszokott figyelemelterelés.

Ha elül a koronavírus, berobbanhat a migránsözön

2020.05.06. 04:50
Dupla szorítással kell szembenéznie Európának.

Varga Judit: kérjenek bocsánatot a magyarokat ért példátlan politikai támadásokért

2020.05.05. 19:45
Továbbra is elvárjuk a bocsánatkérést azoktól, akik hetek óta alaptalanul vádolnak minket és rosszindulatú álhíreket …

Orbán Viktor: a Magyarországról álhíreket terjesztők kérjenek bocsánatot a magyar emberektől!

2020.05.04. 19:30
A Magyarország ellen zajló példátlan támadásról és dezinformációs kampányról, valamint az ezek …

Varga Judit: a magyar ellenzék azonnal kérjen bocsánatot!

2020.05.01. 05:00
Hazudtak, de most már lebuktak!

Koronavírus: hazatérnek Európából a migránsok?

2020.04.14. 09:15
Naná, hogy visszafelé is embercsempészek viszik az illegális bevándorlókat. Persze csak ideig-óráig lélegezhet föl az öreg kontinens...

A vírusválság megerősítette a nemzetállamokat

2020.04.14. 09:05
Az Európai Unió csúnyán leszerepelt, mikor bizonyítania kellett volna.

Szijjártó: a nemzeti válaszok működnek, a brüsszeli koordináció nem

2020.04.07. 09:55
A koronavírus-járvány lerántotta a leplet az Európai Unióról.

Traian Ungureanu: az EU tulajdonképpen megszűnt létezni

2020.04.06. 20:00
Az egyik legismertebb román konzervatív gondlkodó az Adevărul, román napilap hasábjain jelentette meg véleméyncikkét, melyben kifejtette, válságkezelés tekintetében az Európai …

Ezeket a cikkeket olvastad már?