Blogolj!

Kötelező és mégis jó - Közel félmillió vállalkozás regisztrált már Cégkapura

Ragnar Volarus

A 2018. január elején indult Cégkapu szolgáltatást már 458 ezer cég használja. 2018. június elejéig több mint 600 ezer dokumentumot küldtek és fogadtak a Cégkapu felhasználói.

A „KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00025 Közigazgatási szakrendszerek egységes eléréséhez és interoperabilitásához központi alkalmazás szintű szolgáltatások biztosítása” projekt fókuszában az e-közigazgatási szolgáltatások fejlesztései állnak. A projekt keretében fejlesztett Cégkaput pedig már aktívan használják a vállalkozások – mondta keddi sajtótájékoztatóján Hajzer Károly, informatikai helyettes államtitkár.

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény értelmében 2018. június 1-től kötelező a jogszabály hatálya alá tartozó gazdálkodó szervezetek számára az egyes állami szervekkel való elektronikus kapcsolattartás, valamint az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségen történő dokumentumküldés- és fogadás.

Ennek megvalósítására biztosítja az állam a gazdálkodó szervezetek számára a Cégkapu szolgáltatást. A Cégkapunak köszönhetően minden kézbesítésre szánt küldemény a gazdálkodó szervezet által igényelt, biztonságos, hiteles tárhelyre érkezik.

Hajzer Károly

„Először az Ügyfélkapu, majd a Hivatali kapu, a Perkapu, és most végre jöhet a Cégkapu, amely a vállalkozások életét fogja megkönnyíteni. Nagy szükség volt már erre, hiszen az Ügyfélapu nem alkalmas arra, hogy egy több céget is működtető vállalkozó ott intézze az ügyeit.

A Cégkapu viszont kimondottan a cégek számára kifejlesztett speciális környezet.

 Ide beérkezhetnek a jogi-, pénzügyi- és minden egyéb témában íródott levelek. Ezeknek a kezelését egyszerűsíti le a Cégkapu, ezt kell tökéletesen kezelnie ennek az informatikai rendszernek, amely eddig jelesre vizsgázott. Csupán a hozzáférési jogokat kell megszabnia az arra kijelölt személynek - az úgynevezett Cégkapu megbízottnak -, így elkészítve a Rendelkezési nyilvántartást. Az egész felület kezelése semmivel sem bonyolultabb, mint mondjuk a Google levelezési rendszere, a Gmail. Ebben a rendszerben ráadásul határidőket időzíthetünk, felügyelhetjük azokat, tehát tényleg jelentősen leegyszerűsíti egy vállalkozás életét.

Nem mellékes az sem, hogy minden felhasználónak jár 300MB tárhely, amely dokumentumok tárolására bőséges hely. A cégek akár szerződéseket, alapító dokumentumokat, adóbevallásokat is tárolhatnak itt biztonsági másolatként. Ha esetleg a saját gépükkel történne valami, ez nagyon jó szolgálatot jelenthet.

A Cégkapu felületén pedig az állam garantálja, hogy ezen a tárhelyen minden megmarad” – mondta Hajzer Károly.

Jelenleg a Cégkapu használatára kötelezett cégek száma 466 ezer, ebből már 458 ezer regisztrált és használja a Cégkapu szolgáltatást. A Cégkapuból kiküldött dokumentumok száma 2018. június elején meghaladta a 600 ezret.

„Májusban már százezres nagyságrendben forgalmaztak adatokat a vállalkozások a Cégkapun keresztül. A felhasználók folyamatosan térnek át az Ügyfélkapuról a Cégkapura, és a visszajelzések nagyon pozitívak. Sokak életét leegyszerűsíti ez a rendszer, és ez csak javulni fog, hiszen 2019-től a NAV-os ügyeket is itt kell majd intézni” – tette hozzá az államtitkár.

A projektet megvalósító konzorciumot a NISZ Zrt. vezeti, a fejlesztésben a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem, az Idomsoft Zrt., a KDIV Kft. és Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség vesz részt. A projekt teljes költségvetése 9,434 milliárd forint. A 2018. december 31-én záruló projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.

https://aktualis.blogstar.hu/./pages/aktualis/contents/blog/54425/pics/lead_800x600.jpg
Cégkapu,Informatika,Közigazgatás,NISZ

Hozzászólások

Hasonló bejegyzések a témában

Önkéntes munkavállalást segítő alkalmazás nyerte az 1APP fejlesztő versenyt

2018.04.17. 15:00
Átadták a tavaly ősszel meghirdetett 1APP mobilalkalmazás-fejlesztő verseny díjait.

Ezeket a cikkeket olvastad már?