Blogolj!

Átadták a 3-as metró megújult északi szakaszát

Átadták szombaton a 3-as metróvonal felújított északi, az Újpest-központ és Dózsa György út közötti szakaszát.

Tarlós István főpolgármester az átadáson azt mondta: a 3-as metró felújítása mérföldkőhöz érkezett, az északi szakaszon, az Újpest-központ és a Dózsa György úti állomások között véget értek a kivitelezési munkák. A hetekig tartó ellenőrzések és próbafutások sikerrel zárultak.

A felújított szakaszon szombat délután egy órától utazhatnak az utasok.

A főpolgármester közölte: "úgy néz ki", hogy a metró teljes infrastruktúrájának felújításáig "esetleg megoldható" a szerelvények légkondicionálása. A szakemberek elvégzik a Liebherr moduláris klímarendszer vizsgálatát.

Az északi szakasz felújítása 17 hónapig tartott és hamarosan a vonal déli szakaszán folytatódnak a rekonstrukciós munkák - mondta.

Tarlós István arra is rámutatott: a több mint 17 kilométer hosszú 3-as metróvonal Magyarország legnagyobb forgalmát lebonyolító vasúti rendszere, munkanapokon átlagosan 500 ezernél többen utaznak rajta. Ez több, mint az egész országos vasúti hálózat forgalma - fűzte hozzá.

A pesti oldal északi és déli területeit összekötő metróvonal szerepe megkérdőjelezhetetlen

- hangsúlyozta.

Tarlós István elmondta, a 3-as metróvonal 1970 és 1990 között épült meg, és a jelenlegi rekonstrukció megkezdéséig semmilyen komolyabb felújításon nem esett át.

Az építményeket, a gördülő állományt mindenképp fel kellett újítani, a berendezések műszaki teljesítőképessége, élettartamuk határához érkeztek. A felújítás nem lehetett tovább halogatni

- fogalmazott.

Emlékeztetett, a 3-as metró szerelvényeit már korábban felújították. A főváros új szerelvényeket akart, de kormánygaranciát felújításra kaptak - jegyezte meg a főpolgármester.

Tarlós István elmondta, a 3-as metró északi szakaszán a kivitelezési munkák 2017. november 6-án kezdődtek meg. A felújítás során minden rendszerre kiterjedő korszerűsítést, akadálymentesítést, valamint építészeti átalakítást végeztek.

Mik az újítások?

Az északi szakasz hat - Újpest-központ, Újpest-városkapu, Gyöngyösi utca, Forgách utca, Árpád híd és Dózsa György út - állomásán teljesen megújult utastájékoztató rendszer épült, korszerű ledes világítótesteket telepítettek, az utasbiztonság fokozása érdekében kamerarendszer épült ki, továbbá új mozgólépcsőket és felvonókat létesítettek.

A felújítás során mintegy 6000 négyzetméter új falburkolat készült, körülbelül 7500 négyzetméter járófelület újult meg, valamint mintegy 8000 négyzetméter mennyezetet, álmennyezetet építettek. Több mint 500 digitális, illetve statikus utastájékoztató táblát helyeztek ki és 650 új hangszóró kapott helyet. Az állomások utastereibe az utasbiztonság növelése érdekében körülbelül 170 kamerát építettek be. A meglévő mozgólépcsőket újra cserélték, a Dózsa György úti állomáson új mozgólépcsőket is építettek, és felvonó is lesz.

Az állomásokon a legújabb előírásoknak megfelelő tűzvédelmi rendszer, valamint korszerű szellőző-, hő- és füstelvezető rendszerek létesültek. Az utasterek mellett megújultak az üzemi területek is. Az új erősáramú kábelek hossza eléri az 500 kilométert.

A rekonstrukció részeként újraépítették a vasúti pályát, az Újpest-központ és Dózsa György út állomások között 5,5 kilométernyi vonalszakasz újult meg. Ez 21,5 kilométer sín és 11 kitérő elbontását, illetve beépítését jelentette. Megújult tovább az automata vonatvezető rendszer, amelyet a BKV maga készített.

A főpolgármester az akadálymentesítésről szólva felhívta a figyelmet, hogy

míg a 2-es metró felújításakor két állomást akadálymentesítettek, addig a 3-as metróvonal minden állomás akadálymentes lesz.

Az esélyegyenlőség biztosítása, a vakok és gyengénlátók utazásának megkönnyítése érdekében az állomásokon vezetősávok készültek, valamint a mozgólépcsők belépőhelyeinél hangos tájékozódási eszközök segítik a közlekedőket - mondta el.

Kezdetek

Tarlós István emlékeztetett, a Fővárosi Közgyűlés 2014. augusztus 25-i rendkívüli ülésén fogadta el a 3-as metró infrastruktúrájának és a járműparkjának felújításáról szóló javaslatot. Egy 2016-os kormányhatározat alapján a projekt támogatási összege 137,5 milliárd forint volt.

Mint mondta, kétszer is el kellett utasítani az "alátámasztatlanul drága" ajánlatokat. Időközben pedig az Európai Unió jóval többre taksálta az elszámolható költségeket, és így csak az uniós támogatás összege végül 172 milliárd forintot tett ki - közölte.

A 3-as metró felújítási költségei 217 milliárd forintra rúgnak. Az Orbán Viktor miniszterelnökkel 2018. november 17-én született megállapodás alapján a felújításra az eredeti 137,5 milliárd forinthoz további 80 milliárd forintot biztosított a kormány soron kívül - mutatott rá.

További tervek

A rekonstrukció folytatásáról szólva elmondta:

a metróvonal déli szakaszán folytatódik a felújítás, a kivitelezési munkálatok április 6-án kezdődnek a Népliget és Kőbánya-Kispest állomások között.

A déli szakasz várhatóan 2020 harmadik negyedévére újul meg, és ezt követően kezdődik majd a középeső szakasz korszerűsítése. Ez 2022 közepén, végén fejeződhet majd be - közölte.

(Fotók: MTI - Mohai Balázs)

1
https://aktualis.blogstar.hu/./pages/aktualis/contents/blog/70859/pics/lead_800x600.jpg
3-as metró,Aktuális,átadás,felújítás,közlekedés,Tarlós István
 

Hozzászólások

A bejegyzésre 1 db hozzászólás érkezett!
Hát, így van ez 2019-03-30 17:22:00
Árnyalatinyi különbség:
A kommunisták, demszkyvel (szigorúan kisbetűvel) az élen húsz évig pofáztak a nagy fejlesztésekről, köztük a metróépítésről, és nem történt az égvilágon semmi !!!!
Aztán jött Tarlós, nem pofázott, hanem dolgozott, és a kormány hathatós segítségével sorra megvalósulnak a fontos fejlesztések, köztük a metróépítések is !!!
Érdekes nem ?!
Válaszolok

Hasonló bejegyzések a témában

Már 50 ezer halottja van az Iszlám Államnak

2019.11.19. 09:00
Dezső Tamás, a Migrációkutató Intézet igazgatója szerint az Iszlám Állam nevű terrorszervezetnek mintegy 50 ezer halottja van.

Izrael elfogott négy rakétát, amelyet Szíriából indítottak el felé

2019.11.19. 08:35
Az izraeli hadsereg közlése szerint légvédelmük kedd hajnalban négy rakétát is elfogott, amelyeket Szíriából indítottak el az ország felé.

Blogstar kávéház

2019.11.19. 05:00
Budapest keserves illemhelyhelyzete, az ellenzéki áskálódás bukása, a liberális elit uniformizáltsága, az őshonos közösségek forradalma és Kelemen Anna brutális villantása keddi online lapszemlénkben.

Blogstar kávéház

2019.11.18. 05:15
A háborús bűnök eltussolása, az érdekkoalíció hatalomvágya, a honi balliberálisok magyarellenessége, a karácsony kopogtatása és Csűrös Karola fájdalmas szerelme hétfői online lapszemlénkben.

Nem volt telitalálat a hatos lottón

2019.11.17. 17:15
Tovább fokozódik az izgalom és jövő héten is lesz miért játszani, ugyanis most nem vitte el senki a főnyereményt a hatos lottón.

Blogstar kávéház

2019.11.17. 02:05
A Balaton önvédelmi háborúja, Hadházy Ákos károgása, az anarchisták fosztogatása, Bihács forrongása és Kulcsár Edina gender partija vasárnapi online lapszemlénkben.

Nem volt telitalálat az ötöslottón

2019.11.16. 20:10
Ma sem volt szerencséje senkinek, jövő hétre csúszik az esetleges telitalálat az ötöslottón.

Százezren követelték a cseh kormányfő lemondását Prágában

2019.11.16. 19:15
Legalább 200 ezer ember követelte Andrej Babis lemondását a cseh fővárosban szombaton. A nagygyűlést a Millió pillanat a demokráciáért nevű civil társulás szervezte.

Továbbra is tragikus a helyzet Velencében az árvíz miatt

2019.11.16. 17:20
Még mindig a legmagasabb fokozatú riasztás van érvényben a városban, ahol vasárnap az ár ismét teljesen víz alá temetheti a szigeteket.

Blogstar kávéház

2019.11.16. 01:55
Soros frontális támadása, Karácsony kínos lebukása, Velence szörnyű tragédiája, a sör veszélyes robbanása és Tóth Vera testvéri vállalása szombati online lapszemlénkben.

Ezeket a cikkeket olvastad már?