Blogolj!

Átadták a 3-as metró megújult északi szakaszát

Átadták szombaton a 3-as metróvonal felújított északi, az Újpest-központ és Dózsa György út közötti szakaszát.

Tarlós István főpolgármester az átadáson azt mondta: a 3-as metró felújítása mérföldkőhöz érkezett, az északi szakaszon, az Újpest-központ és a Dózsa György úti állomások között véget értek a kivitelezési munkák. A hetekig tartó ellenőrzések és próbafutások sikerrel zárultak.

A felújított szakaszon szombat délután egy órától utazhatnak az utasok.

A főpolgármester közölte: "úgy néz ki", hogy a metró teljes infrastruktúrájának felújításáig "esetleg megoldható" a szerelvények légkondicionálása. A szakemberek elvégzik a Liebherr moduláris klímarendszer vizsgálatát.

Az északi szakasz felújítása 17 hónapig tartott és hamarosan a vonal déli szakaszán folytatódnak a rekonstrukciós munkák - mondta.

Tarlós István arra is rámutatott: a több mint 17 kilométer hosszú 3-as metróvonal Magyarország legnagyobb forgalmát lebonyolító vasúti rendszere, munkanapokon átlagosan 500 ezernél többen utaznak rajta. Ez több, mint az egész országos vasúti hálózat forgalma - fűzte hozzá.

A pesti oldal északi és déli területeit összekötő metróvonal szerepe megkérdőjelezhetetlen

- hangsúlyozta.

Tarlós István elmondta, a 3-as metróvonal 1970 és 1990 között épült meg, és a jelenlegi rekonstrukció megkezdéséig semmilyen komolyabb felújításon nem esett át.

Az építményeket, a gördülő állományt mindenképp fel kellett újítani, a berendezések műszaki teljesítőképessége, élettartamuk határához érkeztek. A felújítás nem lehetett tovább halogatni

- fogalmazott.

Emlékeztetett, a 3-as metró szerelvényeit már korábban felújították. A főváros új szerelvényeket akart, de kormánygaranciát felújításra kaptak - jegyezte meg a főpolgármester.

Tarlós István elmondta, a 3-as metró északi szakaszán a kivitelezési munkák 2017. november 6-án kezdődtek meg. A felújítás során minden rendszerre kiterjedő korszerűsítést, akadálymentesítést, valamint építészeti átalakítást végeztek.

Mik az újítások?

Az északi szakasz hat - Újpest-központ, Újpest-városkapu, Gyöngyösi utca, Forgách utca, Árpád híd és Dózsa György út - állomásán teljesen megújult utastájékoztató rendszer épült, korszerű ledes világítótesteket telepítettek, az utasbiztonság fokozása érdekében kamerarendszer épült ki, továbbá új mozgólépcsőket és felvonókat létesítettek.

A felújítás során mintegy 6000 négyzetméter új falburkolat készült, körülbelül 7500 négyzetméter járófelület újult meg, valamint mintegy 8000 négyzetméter mennyezetet, álmennyezetet építettek. Több mint 500 digitális, illetve statikus utastájékoztató táblát helyeztek ki és 650 új hangszóró kapott helyet. Az állomások utastereibe az utasbiztonság növelése érdekében körülbelül 170 kamerát építettek be. A meglévő mozgólépcsőket újra cserélték, a Dózsa György úti állomáson új mozgólépcsőket is építettek, és felvonó is lesz.

Az állomásokon a legújabb előírásoknak megfelelő tűzvédelmi rendszer, valamint korszerű szellőző-, hő- és füstelvezető rendszerek létesültek. Az utasterek mellett megújultak az üzemi területek is. Az új erősáramú kábelek hossza eléri az 500 kilométert.

A rekonstrukció részeként újraépítették a vasúti pályát, az Újpest-központ és Dózsa György út állomások között 5,5 kilométernyi vonalszakasz újult meg. Ez 21,5 kilométer sín és 11 kitérő elbontását, illetve beépítését jelentette. Megújult tovább az automata vonatvezető rendszer, amelyet a BKV maga készített.

A főpolgármester az akadálymentesítésről szólva felhívta a figyelmet, hogy

míg a 2-es metró felújításakor két állomást akadálymentesítettek, addig a 3-as metróvonal minden állomás akadálymentes lesz.

Az esélyegyenlőség biztosítása, a vakok és gyengénlátók utazásának megkönnyítése érdekében az állomásokon vezetősávok készültek, valamint a mozgólépcsők belépőhelyeinél hangos tájékozódási eszközök segítik a közlekedőket - mondta el.

Kezdetek

Tarlós István emlékeztetett, a Fővárosi Közgyűlés 2014. augusztus 25-i rendkívüli ülésén fogadta el a 3-as metró infrastruktúrájának és a járműparkjának felújításáról szóló javaslatot. Egy 2016-os kormányhatározat alapján a projekt támogatási összege 137,5 milliárd forint volt.

Mint mondta, kétszer is el kellett utasítani az "alátámasztatlanul drága" ajánlatokat. Időközben pedig az Európai Unió jóval többre taksálta az elszámolható költségeket, és így csak az uniós támogatás összege végül 172 milliárd forintot tett ki - közölte.

A 3-as metró felújítási költségei 217 milliárd forintra rúgnak. Az Orbán Viktor miniszterelnökkel 2018. november 17-én született megállapodás alapján a felújításra az eredeti 137,5 milliárd forinthoz további 80 milliárd forintot biztosított a kormány soron kívül - mutatott rá.

További tervek

A rekonstrukció folytatásáról szólva elmondta:

a metróvonal déli szakaszán folytatódik a felújítás, a kivitelezési munkálatok április 6-án kezdődnek a Népliget és Kőbánya-Kispest állomások között.

A déli szakasz várhatóan 2020 harmadik negyedévére újul meg, és ezt követően kezdődik majd a középeső szakasz korszerűsítése. Ez 2022 közepén, végén fejeződhet majd be - közölte.

(Fotók: MTI - Mohai Balázs)

1
https://aktualis.blogstar.hu/./pages/aktualis/contents/blog/70859/pics/lead_800x600.jpg
3-as metró,Aktuális,átadás,felújítás,közlekedés,Tarlós István
 

Hozzászólások

A bejegyzésre 1 db hozzászólás érkezett!
Hát, így van ez 2019-03-30 17:22:00
Árnyalatinyi különbség:
A kommunisták, demszkyvel (szigorúan kisbetűvel) az élen húsz évig pofáztak a nagy fejlesztésekről, köztük a metróépítésről, és nem történt az égvilágon semmi !!!!
Aztán jött Tarlós, nem pofázott, hanem dolgozott, és a kormány hathatós segítségével sorra megvalósulnak a fontos fejlesztések, köztük a metróépítések is !!!
Érdekes nem ?!
Válaszolok

Hasonló bejegyzések a témában

Blogstar kávéház

2020.10.30. 21:55
Magyarország vakcinaéhsége, a távoktatás hangos követelése, Niedermüller Péter kínos menekülése, az amerikai bevándorláspolitika fordulatai és Palvin Barbara vágyakozása online lapszemlénkben.

Már hétfőtől járnak az M3-as metrót pótló járatok

2020.10.30. 16:50
Már hétfőtől, november 2-ától több olyan közösségi közlekedési járattal lehet utazni Budapesten, amelyet az M3-as metró középső szakaszának felújítása miatt az érintett …

Blogstar kávéház

2020.10.30. 04:20
A jogállamisági mechanizmus lopakodása, az erőszak philadelphiai tombolása, Gyurcsány Ferenc titokzatos hallgatása, Dobrev Klára politikai blöffje és Ebergényi Réka gólyahíre pénteki online lapszemlénkben.

Hétfőtől szigorodnak a maszkviseléssel kapcsolatos szabályok

2020.10.29. 11:40
Az operatív törzs ma is megtartotta sajtótájékoztatóját és közölték a járvánnyal kapcsolatos legfrissebb intézkedéseket.

Rétvári Bence koronavírusos

2020.10.29. 10:05
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkárának koronavírus-tesztje pozitív lett.

2194 fővel emelkedett a fertőzöttek száma

2020.10.29. 09:00
Ezzel 68 127 főre nőtt itthon a beazonosított fertőzöttek száma. Elhunyt 56 többségében idős, krónikus beteg, így az elhunytak száma 1634 főre emelkedett, 17 469-en pedig már meggyógyultak.

Blogstar kávéház

2020.10.28. 21:30
Az európai minimálbér esélye, az Orbán-kormány otthonteremtése, a Gyurcsány-párt bitcoin-bányászata, Olaszország koronavírus-lázongása és Emily Ratajkowski brutális cicivillantása online lapszemlénkben.

Megvan az Információs Hivatal új vezetője

2020.10.28. 07:30
A Magyar Közlönyből kiderül, hogy az új igazgató Bunford Zsolt nemzetbiztonsági dandártábornok lesz.

Már most sejthető, hogy kegyetlen télre kell számítanunk

2020.10.28. 07:00
Bár még van két hónap, mire hivatalosan is megérkezik a tél, már most valószínűsíthető, hogy brutális hidegre kell majd felkészülnünk.

Blogstar kávéház

2020.10.28. 05:00
A járványrobbanás kormányzati felelőssége, Gyurcsány Ferenc gyűlölethulláma, Joe Biden fáradhatatlan bénázása, Németország birodalmi arroganciája és Gryllus Dorka titkos esküvője szerdai online lapszemlénkben.

Ezeket a cikkeket olvastad már?